torsdag 27 december 2018

Ep-känningar igen av stresspåslag

Jag borde börja vänja mig vid att livet inte blir som jag tänkt mig, det är ingen idé att hoppas på bättre tider för då kommer alltid något annat och biter en i baken. Sist jag skrev var jag så glad för jag skulle få börja jobba igen, nytt år och nya möjligheter. Men så blev det tyvärr inte, istället blev det nytt besök på vårdcentralen och träffa min fantastiska läkare. Då all skit triggats igång igen, stressnivån var farligt hög, hjärtklappning och hela jag skakade (ep-känningar men inte anfall).
Han tittade allvarligt på mig och frågade vad som hänt på en vecka? Han fick veta vad som hänt men utlösande faktor håller jag för mig själv, men det handlar om stort psykiskt stresspåslag, det enda jag inte kan skydda mig emot. Omgivningens okunskap och klantighet. Läkaren sjukskrev mig på heltid hela januari ut och sedan långsam upptrappning men också med en uppmaning att fundera över framtiden. Skönt att läkaren på VC iaf tar min epilepsi på allvar och förstår hur känsligt det är ihop med stress. Men jag känner mig väldigt ledsen och besviken, att planerna sprack och det är så onödigt. Jag som varit så noga att följa alla återhämtningsråd, att göra precis det som förväntas av mig men så orsakar något annat så allt blir kaos.

Så jag är tillbaka på ruta ett igen, just nu känns det lite bättre då mamma varit på besök och snart ska jag få umgås med mer familj och vänner. 

Sen är jag så tacksam över mina nyfunna vänner som stöttar min kamp mot Epilepsins okunskap, att få vara delaktig i vår gruppen 💜Allt om Epilepsi 💜 ger mig glädje när dagarna är tunga och hopp om framtiden för vad vi ska hitta på framöver. Nu har vi lyckats göra en julkalender och samla in pengar till hjärnfondens forskning kring Epilepsi. Vill ni följa vårt fortsätta arbete kan ni hitta oss både på 


Det som är skönt är att veta, att även om livet vänds upp och ner behöver jag inte kämpa i stormen själv. Familj och vänner som finns vid min sida i varje utmaning, det är jag så otroligt tacksam över.

Hoppas ni haft en krampfri jul, eller i alla fall mindre anfall och att ni alla får en trevlig start på det nya året! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Höstmörker och blinkand ljus

Beroende på vart man bor i vårt långa land som kommer mörkret smygandes nu, här i Sundsvall kommer mörkret fort nu. I fjol skrev jag ett inl...