söndag 13 maj 2018

Höll min deadline! :)

Åh jag är så glad ikväll!
Några av er vet redan att jag kämpat med universitetsstudier denna termin, jag har nämligen läst till VFU-handledare. Jätteroligt, men väldigt krävande när man har inlärningssvårigheter och en hjärna som bearbetar teori väldigt sakta. Men eftersom jag har haft epilepsi i större delen av mitt liv och de senaste 8 åren har jag försökt att kompensera mina svårigheter med att hitta möjligheter och nya strategier till lärande.
Mentorn som jag har fått förmånen att ha denna termin har varit fantastisk, så tacksam över henne! Lite sorgligt förra veckan när vi sa hejdå, men hon var så stolt över mig och sa "du kommer klara dig bra i livet". Det värmde, för hon har sett denna vår hur mycket jag kämpar.

Jag började redan min studietid förra året, min dåvarande chef letade fram böckerna till mig och jag fick tid att introducera mig med studenter och alla dokument som hörde till. Detta gav mig en bra start. Sen var det lite knöligt i början på terminen innan MIUN fick till det med mentor men efter det gick allt som planerat. För mig är det otroligt viktigt med struktur och korta mål (speciellt om något är svårt), om jag inte har det så "flummar" jag iväg på annat. Så jag har haft ett veckoschema hela terminen, där jag satt upp mål, vad som ska göras och till när. Mitt mål har hela tiden varit att bli klar samtidigt som mina klasskamrater, även om jag har rätt till två månader till. Varför kanske ni undrar?
Jo, för gemenskapen är viktig för mig, sen vet jag, att om jag måste göra om något eller förbättra så har jag tid på mig. Tack vare min fantastiska mentor och mina chefer, så har detta varit möjligt. Då jag fått en studiedag i veckan, ibland har de inte fungerat pga. personalbrist men nästan varje vecka har jag spenderat på MIUN och pluggat hela dagen. Utan den förmånen hade det inte varit möjligt för mig att klara min deadline. Eller mina fantastiska kollegor som tog extra ansvar för min student när jag var på skolan.

Allt har verkligen inte gått på en räls, jag har två lärare en har skickat föreläsningar till mig långt i tid så det har också hjälpt mig enormt. Den andra har totalt glömt bort eller struntat i det, jag har inte fått något extra där men jag fixade det ändå. Eftersom jag vill försöka vara positiv så tänker jag på den läraren som faktiskt hjälpt till väldigt mycket istället.

På tisdag ska allt redovisas så håll gärna tummarna!

Efter tisdagen så ska jag se till att ge mig själv en välförtjänt vila innan jag tar tag i alla utvecklingssamtal. Livet på förskolan tar inte slut fören det är semester. Men jag älskar mitt jobb och min senaste student var supernöjd, så då vet jag att handledarkursen gett något extra och att jag har gjort ett bra jobb. Då kan jag vara nöjd också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Höstmörker och blinkand ljus

Beroende på vart man bor i vårt långa land som kommer mörkret smygandes nu, här i Sundsvall kommer mörkret fort nu. I fjol skrev jag ett inl...