tisdag 10 april 2018

"Vad duktig du är"!

Citatet kommer från en tidigare tentasamordnare som jag hade under min tid på Miun, när jag läste till förskollärare. Hon om någon vet hur många gånger jag misslyckats med tentor. För det var hon som fick ordna ny tid för tenta, tentavakt, rum m.m. När jag fick ett intyg så förändrades mina förutsättningar för Salstenta. Jag hade då rätt till ha eget rum, den dag/tid som passade mig utifrån min inlärningstid. Vissa tentavakter var bra, andra mindre bra. Men om någon var mindre bra så kom de aldrig igen, det fixade min samordnare. Fick också mycket positiv motivation av henne, även om jag misslyckades så fick jag höra men du kommer klara tentan. Sen kom en dag när jag klarat alla mina tentor. Så vi har inte träffat på ett bra tag fören hon sprang förbi mig i skolan idag när jag åt lunch. Hon blev överraskad att se mig där så jag berättade att jag nu läser vidare till handledare och där kom kommentaren "Vad duktig du är". Jag har svårt att ta till mig positiv kritik, vet inte riktigt varför men jag jobbar på det men från henne kan jag acceptera och hålla med. Ja, faktiskt.

Jag är duktig eller bra, för med mina svårigheter med minne och inlärningshastighet så är det en stor utmaning att läsa vidare på universitet. Sen blev dagen ännu bättre när min lärare säger att vi bara har två inlämningsuppgifter (jag hade räknat med tre, otydlig studiehandledning), och den ena är redan klar i stort sätt! Resten av uppgifterna ska vi diskutera i studiegrupp och jag har världens mysigaste studiegrupp.

Sammanfattningsvis innebär då detta att jag ligger före i min studieplan, att mitt mål att bli klar samtidigt som mina klasskamrater faktiskt är möjligt! Så ja, idag känner jag mig duktig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Höstmörker och blinkand ljus

Beroende på vart man bor i vårt långa land som kommer mörkret smygandes nu, här i Sundsvall kommer mörkret fort nu. I fjol skrev jag ett inl...