fredag 18 oktober 2019

Tillbaka igen

Det senaste året har varit en enorm utmaning för mig, då jag brottas med både psykisk ohälsa och epilepsianfall som kommit tillbaka. Nu börjar det dock se lite bättre ut, för ca en vecka firade jag 6 månader anfallsfrihet! Äntligen fått ordning på medicineringen igen, trots att jag blir tröttare av två mediciner så tar jag hellre det än anfall.

Nu har jag äntligen fått börja arbeta lite smått, två timmar per dag och snart kanske fyra timmar. Det beror på vad läkaren säger till veckan. Det värmer så otroligt gott att få komma till arbetet igen och möta alla goa kollegor och underbara barn. De äldsta barnen frågar mig ofta om jag ska vara kvar på jobbet "kommer du imorgon"? eller "ska du till doktorn igen". Jag tycker det är viktigt att inte ignorera små barns funderingar utan faktiskt tala om verkligheten, så jag har varit öppen med barnen kring mitt mående. Inga större detaljer utan mer "läkaren har sagt att jag inte får jobba just nu, jag måste vila" eller "min kropp mår inte riktigt bra, så den behöver vila". Barn är mycket klokare och förstående än vad många tror. Det känns så oerhört bra att få vara tillsammans med barnen och kollegorna igen, även om jag har många begränsningar fortfarande.

Till veckan händer även en annan sak, jag ska föreläsa igen men denna gång på Mittuniversitetet. Jag ska berätta hur det var att studera på universitet innan jag fick veta om mina inlärningssvårigheter och skillnaden när jag fick intyget och stödet från skolan. Det känns nervöst men ändå väldigt bra då jag får sprida kunskap om Epilepsi och Inlärning, det är något som ligger mig så varmt om hjärtat då jag vet hur många barn som kämpar i skolan varje dag.

Har försökt få till att de ska spela in föreläsningen då den ändå ska sändas live till Östersund men får se. Om det blir så ska jag försöka publicera min del. Ni får gärna hålla tummarna för mig, och som stöd gärna skicka en liten slant till vår insamling som är helt fokuserad på Epilepsiforskningen.
Ha en riktigt trevlig dag allihop, nu är det dags för mig att snart dra mig till dagens arbetspass. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Höstmörker och blinkand ljus

Beroende på vart man bor i vårt långa land som kommer mörkret smygandes nu, här i Sundsvall kommer mörkret fort nu. I fjol skrev jag ett inl...